- معرفی
- مقررات
- فرآيندهاي آموزشي
- آیین نامه ها
- مهمان و انتقال
- اطلاعیه ها
- تقويم آموزشي
- فرم ها
- راهنمای درخواست در گلستان
- سوالات متداول
خدمات آموزشی کليه امور حين تحصيل دانشجو شامل مراحل مختلف ثبت نام، برنامه ريزی درسی برای وروديهای جديد در هر نيمسال تحصيلی، استخراج و انتشار اطلاعات ازطريق سيستم گلستان برای انتخاب واحد، نتايج انتخاب واحد در هر مرحله، ليست نمرات و کارنامه تحصيلی، بررسی وضعيت تحصيلی دانشجو از نظر طول تحصيل، مشروطی و غيبت، امور دانشجويان ميهمان و انتقالی، سازماندهی و برگزاری امتحانات پايان ترم، استخراج گواهی اشتغال به تحصيل، رتبه و تاييديه معدل به دانشجويان مشغول به تحصيل و ثبت فارغ التحصيلی دانشجويان را به عهده دارد.
پست الکترونیکی اداره خدمات آموزشي: edu@of.iut.ac.ir
با توجه به برخی مشکلات ایجاد شده برای دانشجويان و با عنايت به اينکه بسياری از اين مشکلات با اطلاع دانشجويان از مقررات آموزشی و اجرای صحيح آن قابل اجتناب است، در ادامه به خلاصه ای از مقررات آموزشی اشاره می گردد.
ثبت نام:
ثبت نام دانشجويان در3 مرحله انجام می شود:
1- ثبت نام مقدماتی
2- ثبت نام اصلی
3- ترميم
1-1- ثبت نام مقدماتی:
- ثبت نام مقدماتی عموما" در هفته های پايانی ترم (تاريخ دقيق در هر ترم اطلاع رسانی می گردد) برگزار می گردد.
- دانشجويان ليست دروس پيشنهادی خود را ازطريق گزارش 75 مشاهده نموده و با هماهنگی اساتيد راهنما، تغييرات مورد نظر را اعمال و سپس گزينه تاييد ثبت نام را ابتدا دانشجو و سپس استاد راهنما اعمال نمايند.
- درصورتيکه لازم باشد تغييراتی در دروس پيشنهادی اعمال گردد، برای حذف هر درس ستون ( عمل ) کلمه حذف را وارد می کنند. همچنين برای اضافه کردن درس جديد از محل پيش بينی شده در پايين ليست استفاده می شود در هر حال لازم است موافقت اساتيد راهنما در مورد هر گونه حذف و اضافه اخذ گردد.
تذکر: دانشجويان درثبت نام اصلي، حق انتخاب دروس خارج از ثبت نام مقدماتی را ندارند.
1-2- ثبت نام اصلی:
- کسب اطلاع از زمان ثبت نام از طريق سيستم گلستان ( معمولا" يک يا دو روز قبل از ثبت نام برای هر دانشجو ساعت ثبت نام ايجاد شده است ).
- مراجعه به سیستم جامع آموزشی گلستان در ساعت مشخص شده جهت انتخاب واحد از مجموعه دروس ثبت نام مقدماتی، دروس حذف شده/ مردودی ترم گذشته، دروس عمومی و دروس ارائه نشده درثبت نام مقدماتی.
- انتخاب دروس مورد نظر در سيستم گلستان تائيد گزينه های " اعمال " و" پايان ثبت نام " بعد از حصول اطمينان از صحت کار.
توجه: ثبت نام قبل از ساعت تعيين شده و انجام تغييرات بدون انتخاب دروس ممکن نيست.
تذکر: دانشجويانی که نياز به گرفتن بعضی از دروس به صورت استثناء دارند لازم است بعد از ثبت نام به دانشکده خودشان مراجعه و با گرفتن فرم استثناء درمرحله ترميم اقدام نمايند.
1-3- ترميم:
- دانشجويان با استفاده از نام و کلمه عبور خود وارد سيستم گلستان شده و ليست دروس ثبت نامی و ساعت شروع ترميم را مشاهده می کنند.
تذکر 2: برای دانشجويان جديدالورود در ترم اول نيازی به ثبت نام متمرکز نيست.
- با توجه به تغييرات برنامه دروس در ترميم و اعمال آنها در سيستم گلستان و همچنين نمرات ترم قبل، دانشجويان لازم است از وضعيت دروس ثبت نامی خود مطلع گردند. برای اين منظور لازم است که دانشجويان " گزارش ثبت نام دانشجويان با توجه به تغييرات دروس " را مشاهده کنند. چنانچه ثبت نام دانشجو" مخدوش " شده باشد، حتماٌ بايد نسبت به اصلاح برنامه خود اقدام نمايد.
- در خلال ترميم دانشجويان می توانند حداکثر 4 تغيير در ثبت نام اصلی خود بدهند و دو درس خارج از مجموعه دروس ثبت نام مقدماتی اخذ نمايند.
- استثنائات ثبت نام توسط دانشکده ها اعمال خواهد شد و مطابق اعلام دانشکده درخواست شود.
حذف اضطراری:
حدف اضطراری معمولا" در اواخر ترم دانشجو انجام می شود که هردانشجو طبق مقررات زير می توانند درس مورد نظر خود را حذف اضطراری کند.
- درس حذف شده کارگاه يا آزمايشگاه يا تربيت بدنی نباشد. ( درس تماماٌ عملی نباشد)
- با حذف درس تعداد واحدهای باقيمانده برای دانشجو کمتراز 12 واحد نشود.
دانشجويان رزمنده و ايثارگران می توانند در صورت لزوم دو درس از دروس خود را حذف نمايند به شرطی که واحدهای باقيمانده آنها کمتراز 10 واحد نشود.
کارت ورود به جلسه امتحان:
دانشجو موظف است از ابتدای هفته پانزدهم هر ترم، گزارش 428 (برنامه امتحانی پایان ترم دانشجو) را چاپ و در زمان برگزاری تمامی امتحانات به همراه داشته باشد.
شرايط اخذ درس بصورت مطالعه آزاد:
درس مطالعه آزاد عبارتست از يکی از دروس نظری مصوب رشته که با شرايط زير درصورت موافقت دانشکده محل تحصيل دانشجو و نيز مرکز ارائه دهنده درس، دانشجو در تمام مدت تحصيل می توانند فقط براي يکبار و يک درس اخذ نمايد:
- اين درس نبايد جزو دروس پايه و اصلی رشته دانشجو باشد.
- اين درس درآن ترم ارائه نشده باشد.
- اخذ درس جهت فارغ التحصيلی در دو ترم آخر امکان پذير است .
- قبل از ترميم دانشجويان متقاضی مطالعه آزاد با مراجعه به دانشکده و تکميل فرم استثناء مجوز اخذ آن را گرفته تا بتوانند در روز ترميم اقدام به اخذ درس مطالعه آزاد از طريق فرم ترميم نمايند. درس مطالعه آزاد جزو واحدهای اخذ شده در آن ترم منظور خواهد شد و درمحاسبه حد نصاب واحد نيز منظور می گردد.
- مسئوليت ثبت نام اين گونه دروس طبق ضوابط بعهده دانشکده محل تحصيل دانشجو می باشد.
شرايط درس بصورت پيش ترم:
- چنانچه دانشجويی برای فراغت از تحصيل نياز به حداکثر دو درس عمومی به ارزش 4 واحد داشته باشد می تواند از طريق معاون آموزشی دانشکده محل تحصيل خود به مرکز ارائه دهنده آن دروس معرفی شود. درصورت موافقت مرکز مربوطه، درفاصله زمانی حداکثر دو هفته اول هرترم امتحان پيش ترم برگزار خواهد شد.
- نمره قبولی دردرس پيش ترم حداقل 12 می باشد.
تعداد واحد دروس پيش ترم ونمره آنها درآخرين ترم تحصيلی دانشجو ثبت می شود. درهر حال تعداد واحدهای دانشجو درهرترم نبايستی از حداکثر مجاز تجاور نمايد.
شرايط اخذ درس بصورت امتحان مجدد:
- درمورد دانشجويانی که در شرايط فراغت از تحصيل هستند و درآخرين نوبت ارائه درسی بعلت مردود شدن در آن درس ( و فقط آن درس ) موفق به فراغت از تحصيل نمی گردند، در صورت موافقت مرکز ارائه دهنده درس، ممکن است مجددا" از اين دانشجو امتحان بعمل آيد.
- دانشجو بايستی در درس مربوطه در طول ترم شرکت فعال داشته و درامتحان پايان ترم نيز شرکت نموده ولی موفق به اخذ نمره قبولی نشده باشد.
- امتحان مجدد حداکثر تاهفته چهارم هرترم برگزار شود و دانشکده ها دانشجويان واجد شرايط را حداکثر تا هفته سوم به مرکز ارائه دهنده درس معرفی نمايند.
- در صورت مردود شدن درامتحان مجدد، دانشجو ملزم به ثبت نام در آن درس تا آخر هفته پنجم ترم می باشد.
- برای امتحان مجدد، پرکردن فرم مربوطه الزامی است .
- طبق اعلام دانشکده ها و برخی از مراکز از تعدادی از دروس امتحان مجدد بعمل نمی آيد
حذف پزشکی:
- اين امر تحت عنوان غيبت موجه قابل بررسی است .
درخواست دانشجو به همراه اعلام نظر دانشکده و بهداری دانشگاه به شورای منتخب ارسال خواهد شد. پرکردن فرم مربوطه الزامی است و درخواست حذف فقط در صورت عدم شرکت درامتحانات پايان ترم امکان پذير است.
فارغ التحصيلی :
دانشجو پس از گذراندن کليه دروس مصوب رشته می تواند نسبت به انجام امور فارغ التحصيلی خود اقدام نماييد.
صدور گواهينامه موقت پس از مراحل زير صورت می گردد.
- تنظيم صورتجلسه فارغ التحصيلی و ارسال به اداره کل آموزش توسط دانشکده
- انجام تسويه حساب توسط دانشجو و انجام مراحل تأييدهای مربوطه، توسط واحدهای مختلف دانشگاه
- دريافت دفترچه اقساط ( چنانچه دانشجو بدهی امور رفاهی داشته باشد)
- نداشتن منع نظام وظيفه
تبصره: دانشجويان مشمول نظام وظيفه، جهت اعزام به خدمت سربازی به نظام وظيفه معرفی می شوند.
انتقال توام با تغيير رشته به دانشگاه دیگر
نحوه دسترسی × سامانه گلستان × منوی پيشخوان خدمت × تكميل فرم تقاضاي انتقال و تغيير رشته
دانشجویان مقطع کارشناسی میتوانند فقط یک بار در طول تحصیل و پس از گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی به دانشگاه دیگرمنتقل شوند.
شرایط درخواست
-
بلامانع بودن ادامه تحصیل دانشجو در رشته قبلی از نظر مقررات آموزشی
-
داشتن كد رشته محل جديد تحصيل مورد تقاضا در كارنامه محرمانه
-
موافقت دانشكده محل تحصيل دانشجو
زمان ثبت درخواست
زمان ثبت درخواست در نیمسال تحصیلی فرد دیماه و در نیمسال تحصیلی زوج تیر و مردادماه است.
نحوه ثبت درخواست
جهت دریافت راهنمای ثبت درخواست کلیک نمایید.
گردش کار
درخواست انتقال توام با تغيير رشته به دانشگاه دیگر پس از تکمیل و ارسال درخواست توسط دانشجو به ترتیب برای افراد زیر ارسال میشود:
-
كارشناس آموزش دانشكده محل تحصيل دانشجو
-
معاون آموزشی دانشکده محل تحصيل دانشجو
-
كارشناس اداره خدمات آموزشی
-
تاييد درخواست و ارسال معرفي نامه با امضای مدیریت خدمات آموزشی به دانشگاه مقصد
-
دریافت نامه موافقت دانشگاه مقصد
-
تسویه حساب و ارسال کلیه مدارک تحصیلی دانشجو به دانشگاه مقصد
تذكرات
-
ضروری است دانشجو قبل از ارائه درخواست، از شرایط انتقال دانشگاه مقصد (نظیر موافقت کلی، نحوه معادل سازی دروس و غیره) مطلع شود.
-
انتقال بین دانشگاه های یک شهر ممنوع است. درصورت احراز شرایط اضطراری و موافقت شورای بررسی موارد خاص دانشگاه های مبدأ و مقصد، درخواست در شورای بررسی موارد خاص استانی قابل بررسی است.
پیوندهای مرتبط
شیوه نامه اجرایی آیین نامه میهمان و انتقال دانشگاه صنعتی اصفهان
ميهمانی در دانشگاه دیگر
نحوه دسترسی
سامانه سجاد × ميزخدمت ×دانشجویان دانشگاههاي داخلي × نظارت و تاييد انتقالي و میهماني دانشجویان داخل
سامانه گلستان ×منوی پيشخوان خدمت × فرم ثبت درخواست ميهماني
شرایط درخواست
- گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه صنعتی اصفهان
- موافقت دانشکده محل تحصيل با درخواست دانشجو
- حداکثر مدت زمان میهمانی دو نیمسال تحصیلی است که در شرایط خاص حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی دیگر قابل تمدید است.
- نداشتن مشكل آموزشي و منع ثبت نام
زمان ثبت درخواست
زمان ثبت درخواست برای شروع میهمانی ترم های فرد در سامانه های سجاد و گلستان، اردیبهشت ماه هر سال است.
زمان ثبت درخواست برای شروع میهمانی ترم های زوج ( شرایط خاص) در سامانه های سجاد (بخش کمیسیون موارد خاص) و گلستان، دیماه هر سال است.
نحوه ثبت درخواست
جهت دریافت راهنمای ثبت درخواست ميهماني در سامانه سجاد کلیک نمایید.
جهت دریافت راهنمای ثبت درخواست ميهماني در سامانه گلستان کلیک نمایید.
گردش کار برای شروع میهمانی در نیمسال فرد
الف) ثبت درخواست توسط دانشجو در سامانه سجاد به آدرس http://portal.saorg.ir
ب) ثبت درخواست میهمانی در دانشگاه دیگر توسط دانشجو در سامانه گلستان
گردش کار در سامانه گلستان به شرح ذیل میباشد:
- كارشناس آموزش دانشكده
- معاون آموزشی دانشکده
-
كارشناس اداره خدمات آموزشی
ج ) بررسی درخواست در کمیته میهمان و انتقال دانشگاه
د) اعلام نظر نهایی دانشگاه در سامانه سجاد به عنوان دانشگاه مبدا تا اواسط تیر ماه
ه) در صورت دریافت نامه موافقت دانشگاه مقصد، ارسال معرفی نامه با امضای مدیریت خدمات آموزشی به دانشگاه مقصد و ایجاد سرترم میهمان در دانشگاه دیگر در سامانه گلستان
گردش کار برای شروع میهمانی در نیمسال زوج
درخواست میهمانی برای نیمسال زوج در صورت احراز شرایط خاص باید در بخش کمیسیون موارد خاص سامانه سجاد ثبت شود و ادامه گردش کار مطابق با گردش کار برای شروع میهمانی در نیمسال فرد خواهد بود.
تذكرات
• ضروری است دانشجو قبل از ارائه درخواست، از شرایط میهمانی در دانشگاه مقصد مطلع شود.
• با توجه به معدل معيار ترم قبل، بيشتر از حدنصاب انتخاب واحد ننمايد در غير اينصورت واحدهاي اضافي بدون اطلاع دانشجوحذف مي گردد.
• پس از پايان ميهماني در اسرع وقت با دانشگاه مقصد تسويه نموده و نمرات خود را حداكثر تا زمان ترميم ترم بعدي به دانشگاه مبدا ارائه نمايد.
• در آن دانشگاه كمتر از ۱۲ واحد انتخاب ننمايد و مسئوليت عدم تأييد و تطبيق واحدها در دانشگاه مبدا به عهده دانشجو خواهد بود.
پیوندهای مرتبط
شیوه نامه اجرایی آیین نامه میهمان و انتقال دانشگاه صنعتی اصفهان
آیین نامه جامع میهمانی و انتقال
آیین نامه یکپارچه مقررات آموزشی
پیوست | اندازه |
---|---|
قابل توجه دانشجويان متقاضي ميهمان،تمديد ميهمان و انتقالي براي سال تحصيلي 404-403 | 108.44 کیلوبایت |
اطلاعيه پذيرفته شدگان ميهماني نيمسال دوم سال تحصيلي 1403-1402 | 182.2 کیلوبایت |
شیوه نامه جديداجرايي آيين نامه ميهمان و انتقال سال 1402 | 1.07 مگابایت |
دانشجويان متقاضي ميهمان و انتقال | 33.44 کیلوبایت |
راهنمای ثبت نام بخش مهمان و انتقال در سامانه سجاد | 931.79 کیلوبایت |
فرم درخواست میهمانی/میهمانی دائم/انتقال براي سال تحصیلی 1401-1400 | 107.55 کیلوبایت |
پیوست | اندازه |
---|---|
اطلاعیه تقویم آموزشی سال تحصیلی1404-1403 | 578.92 کیلوبایت |
اطلاعیه تقویم آموزشی سال تحصیلی1404-1403 | 71.27 کیلوبایت |
پیوست | اندازه |
---|---|
اطلاعیه تقویم آموزشی سال تحصیلی1403-1402 | 66.69 کیلوبایت |
اصلاحیه تقویم آموزشی سال تحصیلی 1402-1401 | 281.61 کیلوبایت |
اصلاحيه تقويم آموزشي سال تحصيلي 1401-1400 | 278.42 کیلوبایت |
جدول زمان برگزاري امتحانات ميان ترم دروس پر جمعيت نيمسال 2-400 | 51.48 کیلوبایت |
جدول زمان برگزاري امتحانات ميان ترم دروس پر جمعيت نيمسال 1-400 | 189.2 کیلوبایت |
اطلاعيه ثبت نام مقدماتي نيمسال دوم سال تحصيلي 1401-1400 | 75.54 کیلوبایت |
اطلاعیه در خصوص مهمان و انتقال | 175.2 کیلوبایت |
پیوست | اندازه |
---|---|
فرم درخواست بررسي مسایل آموزشي | 160.82 کیلوبایت |
فرم درخواست امتحان مجدد | 126.16 کیلوبایت |
فرم درخواست مطالعه آزاد | 121.3 کیلوبایت |
فرم درخواست پیش ترم | 124.1 کیلوبایت |
فرم رسیدگی به درخواست | 27.9 کیلوبایت |